onsdag 26 mars 2014

Nedräkning till min födelsedag...

Fast än jag är snart 36 år älskar jag fortfarande lika mycket att fylla år! Mest för jag tycker om att bjuda hem folk på middag/fika och fixa med dekoration och sådant!

Jag fyller år på söndag och ska då, om vädret tillåter, åka ut till vårt landställe i Huddinge utanför Stockholm tillsammans med vovven, mannen, syster och pappa. Det blir en del fixande på tomten som kommer avslutas med fika alt korvgrillning. Är det tråkväder blir det nog en brunch hemma hos oss.

På lördagen ska jag fira med mina tjejer. Det blir en tvårättersmiddag följt av en brädspelskväll! LOVE IT! Hade samma sak för nåt år sen, och det var en fantastiskt rolig kväll! Lite (mkt) vin och spel frambringar många skratt. Jag har t.o.m. skickat ut en fin inbjudan (även om det mer var en påminnelse till de åtta tjejer som sagt att de ska komma) via sms.

Det spel vi kommer spela är "Med andra ord", kan verkligen rekommendera det spelet! Det är ett party/familjespel där man spelar på lag om två. Man ska under tidspress förklara olika ord/personer/saker mm för sin medspelare med andra ord. Sen har de andra lagen tutor som de kan använda för stressa med om de själva kommer på vilket ord som förklaras.

Jag har även önskat mig två andra spel från Lagerhaus, Vuxenpoäng och Idiotkunskap, så hoppas på att få iaf ett som vi också kan spela under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar