måndag 6 augusti 2012

Första dagen på mitt nya liv!

Så var det då dags för att äntligen ta tag i min oönskade övervikt! Vågen stod imorse på 70,2 kg(!) vilket är heeelt galet! För lite drygt 3 år sedan vägde jag 50 kg, och tränade inte alls då. Jag är 1,55 m lång.

Jag kommer äta GI inspirerat, dvs lite kolhydrater och mycket proteiner. Kommer även använda mig av appen Shape Up för att nå mitt mål och ha koll på hur mycket jag får i mig.

Jag gjorde en virtuell bild av mig själv på denna sida där man kan se hur man ser ut nu och med sin idealvikt. Dock lekte jag lite med vikten för att få det att se så likt ut som möjligt. Så här ser jag typ ut nu och när jag väger 50 kg:



Förutom att äta rätt så ska jag givetvis även träna. Tänkte köra minst 3 dagar på gym med fokus på kondition och även försöka gå fram och tillbaka till jobbet. Kommer gå hem idag, och vet då hur långt det är samt vilken tid det tar.

Nu jäklar gäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar