torsdag 27 mars 2014

This is me

Kom ju på att jag har ju faktiskt inte presenterat mig ordentligt i denna blogg! Dåligt, så här kommer en snabb presentation av Elenoree i frågeformat.

Vad heter du? - Elenore
Hur gammal är du? - 36 på söndag, född 1978
Vart bor du? - I Vasastan, Stockholm med vår yorkie Louis och mannen i mitt liv, Sebastian.
Vad jobbar du med? - Jag driver tillsammans med min sambo usagodis.se som består av en webshop samt två butiker i Stockholm där jag ansvara för den på Söder. Har även hand om det mesta grafiska när det kommer till marknadsföring samt sociala medier.
Hur skulle du beskriva dig själv? - Utåtriktad med skinn på näsan och stor social kompetens (för det mesta iaf). Älskar att träffa nya människor samtidigt som jag njuter av att vara själv. Full av energi, har flera gånger jämförts med en Duracellkanin som bara går och går och går och går och går...
Vad ville du bli när du blev stor som liten? - Det var lite olika i olika perioder. Ett tag när jag var runt 13 år ville jag bli advokat, minns inte varför. Höll alltid på att förhandla med mina föräldrar om saker jag ville ha och ville göra. Skrev kontrakt då de sa ja. Sen ville jag bli skådespelerska (från jag var 4 år till, ja skulle nog fortfarande gärna bli om det om möjligheten presenterades), bartender, hudterapeut och säkert en hel del andra saker jag inte minns nu.
Vad gör du när du inte jobbar? - Umgås med nära och kära, spenderar mycket tid ute på mitt landställe i Huddinge utanför Stockholm som jag äger tillsammans med mina syskon (mormor och morfar köpte det i början av 50-talet, pysslar, städar (tycker faktiskt om att putsa och feja, dock inte att tvätta eller plocka) och tar många långa promenader med Louis.
Hur skulle du beskriva din klädstil? - Rätt "vanlig" om man nu kan använda det ordet. Dvs jeans och någon topp, linne och lågskor när jag står i butiken. På sommaren blir det mycket långklänningar. Sen stora ringar i öronen. Den stil som attraherar mig mest är nog boho chic och som jag försöker anamma mer och mer.
Hur ser ditt liv ut om 5 år? - Skulle tippa på att vi bor i L.A (har lovat min sambo att ge det ett försök inom 1-2 år under minst 6 månader, så får se hur jag trivs) med ett barn och ett eller flera företag som vi har tillsammans.
Vad gör dig arg/ledsen? - Folk som är elaka mot djur, när jag har sönder något jag tycker om (händer rätt ofta då jag är klantig som få) och ouppfostrade människor.
Vad gör dig glad? - Våren, min hund, små söta gester från nära och kära, ett leende...jag är väldigt lätt att få glad.

Det får duga så länge, orkar själv aldrig läsa för långa inlägg men återkommer med mer "lära-känna-Elenoree" inlägg framöver.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar