torsdag 15 augusti 2013

Aspuddens Minigolf 21 juli 2012

Hoppsan, blev ännu ett litet hopp bakåt i tiden! Men jag och min blomma, Amaryllis, spelade en hel del här hela 2012! Aspuddens Bangolf är en blomstrande, mysig liten oas där banorna kanske ligger lite tätt och kanske inte har den nyaste filten med oj så mysigt det är här!


Det är en äldre man som sköter om banorna och det lilla kaféet, där man kan köpa kaffe, kaka och lite annat godis och glass. Han har fyllt den lilla inhägnaden med blommor, fontän, små hus och på ett ställe tittar t.o.m. ett litet troll fram. Kan verkligen rekommendera denna bana till barnfamiljer! Precis bredvid ligger Aspuddsparken där det finns lite djur och ponnyridning vissa dagar.


 Jag hittade hit när jag bodde i Aspudden tidigare då det ligger alldeles intill tunnelbanan och Aspuddens lilla centrum. Man kan komma och gå förbi det om man är på väg från tunnelbanan ner mot Vinterviken och Hägerstenshamnen. Detta är verkligen ett av mina små smultronställen här i Stockholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar