fredag 16 augusti 2013

Prickiga naglar

Sen jag för ett par år sedan slutade med salongsbyggda/förstärkta naglar har verkligen min smak för nageldekorationer ändrats! Innan med långa, byggda/förstärkta naglar ville jag max ha dekoration på ett (eller max två) naglar, och i så fall på ringfingret. Men sen jag började ha naturliga, och tyvärr rätt korta, naglar vågar jag på mig mer form och mönster!


Ovan är ett exempel på när jag lekt lite med de lack jag hade hemma. Fick inspirationen från min webshop byDee.se med det prickiga och rosetten. (Den sidan håller dessvärre på att lägga ner och stängs 15/9 2013).

Under hade jag ett rosa lack från Ciaté som heter Strawberry Milkshake 079 och till prickar använda jag ett vitt lack från Mavala. Rosetten är gjord av ett sådant där "sidensnöre" som sitter på de flesta plagg för att kunna hänga upp på galgen!

GÖR SÅ HÄR:

1. Måla två lager med den färg du vill ha som bakgrund. Låt torka ordentligt mellan varje lager.

2. Måla prickarna med det lack du valt till prickarna.
TIPS! häll ut lite färg på en liten bit folie, plast eller liknande. Använd sen en tandpetare som pensel. Doppa försiktigt toppen i vald färg och pricka sen ut på nageln. Prova gärna att "pricka" på ett papper innan för att få uppfattning om hur mycket färg du ska ha på tandpetaren. Tänk innan vart du ska sätta prickarna, kolla gärna på min bild för inspo!

3. Knyt en liten rosett av ett tunt snöre och fäst på det torkade lacket med hjälp av lösnagelslim.

4. Försegla med ett överlack för fin finish och hållbarhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar